Δημιουργία e-shop - τι χρειάζεται;

Δημιουργία e-shop - τι χρειάζεται;

Ποιες είναι οι απαραίτητες διαδικασίες για να ανοίξετε ένα e-shop; Δείτε βήμα-βήμα τον οδηγό για την έναρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Λογιστική κάλυψη - Έναρξη επιχείρησης

Εάν έχετε ήδη μία επιχείρηση και άρα υπάρχει η έναρξη στην εφορία τα πράγματα είναι πολύ εύκολα. Απλά, ρωτήστε τον λογιστή σας εάν πρέπει να ανοιχθεί επιπλέον ΚΑΔ (ίσως και όχι). Δηλαδή πιθανώς να μην ενδιαφέρει την εφορία πως βρήκατε τον πελάτη (φυσική συνάντηση, τηλεφωνική παραγγελία ή παραγγελία μέσω ίντερνετ), αρκεί να εκδοθεί το παραστατικό για την πώληση.

Εάν δεν έχετε ήδη εταιρεία (ατομική, ΕΕ, ΟΕ κλπ), θα πρέπει να δημιουργήσετε για να μπορείτε να κόβετε παραστατικά πώλησης. Πιο απλή περίπτωση η ατομική. Τα βήματα που απαιτούνται για την ίδρυση μίας ατομικής επιχείρησης είναι τα ακόλουθα:

  1. Να ασφαλιστεί ο ιδιοκτήτης στο υποχρεωτικό ασφαλιστικό ταμείο που στην περίπτωση αυτή είναι ο Ο.Α.Ε.Ε.
  2. Να γίνει εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της περιοχής που θα οριστεί ως έδρα της επιχείρησης.
  3. Να ληφθεί «Βεβαίωση Έναρξης Δραστηριότητας» και ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ..

Επιπλέον θα χρειαστείτε:

  • Ταμειακή μηχανή ή λογιστικό πρόγραμμα για εκτύπωση αποδείξεων
  • Λογιστή για να σας κρατά τα βιβλία

Έκτος αυτών πρέπει να βρείτε ένα χώρο για την έδρα της επιχείρησης. Το καλό με τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ότι δε χρειάζεται να έχεις κάποιο φυσικό κατάστημα, παρά μόνο ένα χώρο-αποθήκη από όπου θα διακινούνται τα προϊόντα. Το ενοίκιο πρέπει να είναι όσο πιο χαμηλό γίνεται, κάτι το οποίο είναι αρκετά εύκολο να βρεθεί για ένα χώρο που δε βρίσκεται σε εμπορικό σημείο. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να έχετε για έδρα το σπίτι σας όταν πρόκειται για λιανική πώληση προϊόντων. Μπορείτε όμως να απομονώσετε κάποιο χώρο στο σπίτι σας, ο οποίος θα πρέπει να έχει απαραιτήτως μια μοναδική και ανεξάρτητη είσοδο.

Προμηθευτές προϊόντων

Εάν δεν είσαστε οι ίδιοι οι κατασκευαστές των προϊόντων σας, θα πρέπει να έχετε βρει τους προμηθευτές σας και να έχετε κλείσει συμφωνία για ειδικές τιμές με αυτούς. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλίσετε ότι τα προϊόντα σας θα είναι διαθέσιμα όταν θα τα χρειαστείτε. Πιθανώς να χρειαστεί να δημιουργήσετε (εσείς ή ο προμηθευτής σας) ένα μικρό στοκ σε αντικείμενα που έχουν τη μεγαλύτερη κίνηση ώστε να μπορείτε να εξυπηρετείτε συντομότερα τις παραγγελίες σας. 

Εταιρίες ταχυμεταφορών (courier)

Μία εταιρεία courier για ένα e-shop με μέσο όρο 20 αποστολές το μήνα, θα έδινε μία προσφορά της τάξης των 2,5€ για δέματα έως 2 κιλά και έως 1€ για κάθε επιπλέον κιλό. Αντίστοιχα, η αντικαταβολή για δέματα έως 2 κιλά έχει επιπλέον κόστος περίπου 2€. Οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές και θα πρέπει να διαπραγματευτείτε για το καλύτερο. Κάποια καταστήματα επιλέγουν να προσφέρουν δωρεάν την αντικαταβολή (επειδή ακόμη παραμένει η συνηθέστερη επιλογή για τον πελάτη). Πάντως, τα μεταφορικά συνήθως χρεώνονται στον πελάτη μέχρι ένα ποσό (το οποίο πρέπει εσείς να υπολογίσετε πιο αντέχετε να είναι), ενώ για μεγαλύτερες παραγγελίες τα μεταφορικά προσφέρονται δωρεάν.

Πιστωτικές κάρτες - Τράπεζες - Paypal

Για να δέχεστε ηλεκτρονικές πληρωμές, θα πρέπει να συνδεθείτε με μία τράπεζα. Οι περισσότερες τράπεζες στην Ελλάδα προσφέρουν merchant accounts, όπου ο πελάτης κατά την πληρωμή της παραγγελίας, μεταφέρεται στο site της τράπεζας ώστε να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του. Αυτό σας απαλλάσσει από την επιπλέον ευθύνη διαχείρισης πιστωτικών καρτών. Υπολογίστε ότι η τράπεζα θα σας κρατήσει προμήθεια για τις συναλλαγές.

Μία άλλη, πολύ πιο απλή διαδικασία για να δέχεστε ηλεκτρονικές πληρωμές είναι το PayPal. Μπορείτε να ανοίξετε έναν εταιρικό λογαριασμό με τον οποίο να δέχεστε και πληρωμές μέσω κάρτας από τους πελάτες σας αλλά και απευθείας πληρωμές από αυτούς που έχουν PayPal. Υπολογίστε πάλι ότι PayPal θα σας κρατήσει προμήθεια για τις συναλλαγές.

Μυστικά για ένα επιτυχημένο e-shop 

Απαραίτητα στοιχεία για ένα επιτυχημένο e-shop σε βάθος χρόνου είναι:

  • αξιοπιστία: Να φαίνεται ότι είσαστε μία σοβαρή επιχείρηση, με ποιοτικά προϊόντα. Σε αυτό θα βοηθήσουν ο σωστός σχεδιασμός του e-shop, όμορφο, απλό και εύκολο στη χρήση του, καθώς επίσης οι πολύ καλές φωτογραφίες και περιεκτικές περιγραφές στα προϊόντα.
  • εξυπηρέτηση: Καλό service προς τον πελάτη, απαντήσεις σε απορίες κλπ
  • πολιτική επιστροφών: Ευέλικτος τρόπος διαχείρισης επιστροφών
  • ασφάλεια συναλλαγών: Σωστή διαχείριση τρόπου πληρωμής και προσωπικών δεδομένων
  • επικοινωνία: Ξεκάθαροι τρόποι επικοινωνίας με το κατάστημα

Κατοχύρωση ονόματος χώρου - Domain Name

Θα πρέπει να επιλέξετε ένα domain name για το e-shop σας, το όνομα δηλαδή με το οποίο οι επισκέπτες θα σας αναζητούν στο διαδίκτυο. Πιο διαδεδομένη κατάληξη για την Ελλάδα είναι φυσικά το «gr» ενώ συχνά εμφανίζονται οι καταλήξεις «com», «net», «eu» κλπ. Το domain θα μπορούσε να είναι και το όνομα της επιχείρησης (αν είναι διαθέσιμο), αλλά μπορεί να είναι και κάτι εντελώς διαφορετικό. Πάντως σίγουρα επιθυμούμε να είναι σύντομο, εύηχο και εύκολο να το αποστηθίσει κάποιος. Διαβάστε περισσότερα για το πως να επιλέξετε ένα σωστό domain.

Διαφήμιση και προώθηση e-shop

Ένα e-shop για να έχει πωλήσεις θα πρέπει να προωθηθεί σωστά. Η IMPRESSI αναλαμβάνει να προωθήσει το e-shop σας και να σας φέρει πωλήσεις. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με συνδυασμό μεθόδων οργανικής αύξησης της επισκεψιμότητας και επί πληρωμή διαφημίσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας, ώστε να έχετε μία ολοκληρωμένη προσφορά.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΩΡΑ!

IMPRESSI creations

E-Mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τηλέφωνο: 210-6211672