Πως να φτιάξω banner για επιτυχημένη online διαφήμιση

Σχεδιασμός διαφημιστικού banner Σχεδιασμός διαφημιστικού banner

Πως κάνουμε μπάνερ που να μαζεύουν κλικ; Ο καλός σχεδιασμός είναι ζωτικής σημασίας για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο διαφημιστικό banner.

Οι διαφημίσεις banner είναι σήμερα μία από τις πιο αποτελεσματικές μορφές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται για απευθείας σύνδεση με το κοινό. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι πελάτες είναι πλέον πρόθυμοι να κάνουν κλικ σε όλα τα banner. Τι πρέπει λοιπόν να κάνει μια επιχείρηση για να αποκτήσει τα κλικ που χρειάζεται;

Το κόλπο είναι να κάνετε το διαφημιστικό σας banner ακαταμάχητο στους πελάτες που το βλέπουν. Υπάρχει πολλή δουλειά σχεδιασμού πίσω από αυτό και οι διαφημιστές πρέπει να είναι λίγο πιο δημιουργικοί. Μπορεί να φαίνεται δύσκολο, αλλά εδώ έχουμε συγκεντρώσει μερικές χρήσιμες συμβουλές για τη δημιουργία μιας πιο αποτελεσματικής διαφήμισης banner για την επιχείρησή σας.

1. Αρχικός σχεδιασμός του διαφημιστικού banner

Θα πρέπει να ξοδέψουμε τουλάχιστον τόσο χρόνο για αρχικό σχεδιασμό της διαφήμισης, όσο θα χρειαστούμε και για την υλοποίησή της. Ο χρόνος αυτός είναι απαραίτητος ώστε να ξεφύγουμε από τα συνηθισμένα «κλισέ» και να μπορέσουμε να θέσουμε στόχους και ιδέες που θα οδηγήσουν σε καλύτερές καμπάνιες banner, με υψηλότερα ποσοστά κλικ και άρα περισσότερες πωλήσεις.

Ποιος είναι ο στόχος του διαφημιστικού banner μου;

Χωρίς στόχο, το banner μας δε θα είναι τίποτα περισσότερο από μια όμορφη εικόνα. Ο στόχος της διαφήμισής μας θα μπορούσε να είναι π.χ. να χτίσουμε τη φήμη του σήματός μας, να ενημερώσουμε ή να αυξήσουμε τις πωλήσεις για ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία. Καθιερώστε το στόχο σας πρώτα και κατόπιν οικοδομήστε το banner σας σύμφωνα με αυτόν τον στόχο.

Ποιο είναι το κοινό-στόχος του διαφημιστικού banner;

Θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Ποιο είναι το κοινό-στόχος μας; Τι θέλουν; Ποιες είναι οι ανάγκες και τα προβλήματά τους; Τι θα τους κάνει να κάνουν κλικ σε ένα διαφημιστικό banner;

Τι καμπάνιες χρειάζομαι για να εκπληρώσω τους στόχους;

Θα πρέπει να αποφασίσετε ποια μεγέθη πρόκειται να κάνετε και πόσες διαφορετικές εκδόσεις.

Χρησιμοποιήστε τα τυπικά και πιο αποτελεσματικά μεγέθη διαφημίσεων banner

Σύμφωνα με την Google τα πιο επιτυχημένα μεγέθη είναι τα:

336 × 280 Large rectangle
300 × 250 Medium rectangle
728 × 90 Leaderboard
300 × 600 Half page

2. Συγγραφή μηνύματος του διαφημιστικού banner

Το κείμενο του μηνύματος είναι σημαντικό για να επικοινωνεί την προσφορά μας με σαφήνεια στο κοινό μας. Ο βασικός κανόνας εδώ είναι: Φροντίστε να είναι σύντομο, γλυκό και εύστοχο. Να θυμάστε ότι κανένας δεν είναι πρόθυμος να διαβάσει πολλά, άρα κρατήστε το κείμενο σύντομο.

Ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθούμε να μεταδώσουμε; Αυτό θα πρέπει να είναι το κλειδί στη σκέψη μας όταν γράφουμε το κείμενο για το banner μας. Αν π.χ. παρέχετε έκπτωση, χρησιμοποιήστε δελεαστικό κείμενο όπως «έκπτωση! -50%», που αναφέρει σαφώς αυτό που προσφέρετε.

3. Οπτικά στοιχεία του διαφημιστικού banner

Η οπτική επικοινωνία του banner μας είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για να σκεφτούμε για το σχεδιασμό του διαφημιστικού banner.

Κράτησε την ιεραρχία

Να θυμάστε πάντα ότι τα banner αποσκοπούν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του σήματος και της δημιουργίας κίνησης στη σελίδα σας. Υπάρχουν 3 βασικά στοιχεία:

Το λογότυπο της εταιρίας: Είναι απαραίτητο για την αναγνωρισιμότητα. Πρέπει να βρίσκεται σε περίοπτη θέση αλλά όχι να υπερτερεί έναντι της «πρόσκλησης σε δράση».

Η πρόταση/ευκαιρία που προσφέρουμε: Κείμενο με ελκυστικά προϊόντα, ειδικές προσφορές και τιμές, δηλαδή π.χ. «υψηλής ποιότητας», «50% έκπτωση», «για λίγο ακόμα», »ή«Δωρεάν!». Θα πρέπει καταλαμβάνει τον περισσότερο χώρο στη διαφήμισή σας και να είναι το πρώτο πράγμα που πέφτουν τα μάτια των επισκεπτών.

Η πρόσκληση για δράση (call to action): Συνήθως ένα κουμπί «περισσότερα», «πατήστε εδώ» κλπ, με καθαρή γραμματοσειρά ώστε να προκαλεί να το πατήσεις.

Κρατήστε τον σχεδιασμό απλό
Φροντίστε το banner να είναι απλό οπτικά και το περιεχόμενο σοφό! Να θυμάστε ότι οι θεατές θα ρίξουν πιθανώς μόνο μια ματιά στο banner σας, για ένα δευτερόλεπτο.

Επιλέξτε τα κατάλληλα χρώματα

Είναι σημαντικό να εξετάσουμε τι είδους συναισθήματα θέλετε να προκαλέσει στους θεατές σας η επιλογή των χρωμάτων του banner.

Η παρακάτω λίστα συγκεντρώνει τα συναισθήματα που συνήθως προκαλούν διάφορα χρώματα στους θεατές.

Κόκκινο: σχετίζεται με τον κίνδυνο, το πάθος, την οργή, τον ενθουσιασμό, την ταχύτητα και την αγάπη. Το πιο ισχυρό χρώμα και ελκυστικό για όλα τα ακροατήρια, επίσης γνωστό για την τόνωση της όρεξης. Χρησιμοποιήστε με μέτρο.
Πορτοκαλί: σχετίζεται με ζωντάνια, ευτυχία. Δεν είναι τόσο ακατανίκητο όπως το κόκκινο, όμως είναι ενεργητικό, φιλόξενο και φιλικό.
Κίτρινο: σχετίζεται με το χιούμορ, τον ήλιο, την αισιοδοξία, την ενέργεια. Πάρα πολύ κίτρινο είναι ερεθιστικό για τα μάτια του θεατή.
Πράσινο: σχετίζεται με την υγεία, τη φρεσκάδα, τον πλούτο, το περιβάλλον, την ανάπτυξη, την ανατροφή και νέα ξεκινήματα. Είναι το ευκολότερο χρώμα στα μάτια.
Μπλε: σχετίζεται με την ασφάλεια, την εμπιστοσύνη, τη σαφήνεια, την ηρεμία, διάνοια, τυπικότητα, την κομψότητα, την αλήθεια, την ανανέωση, το παγωμένο, την αρρενωπότητα.
Μωβ: σχετίζεται με την πολυτέλεια, υπερβολή, τη σοφία, τη μαγεία, τη φιλοδοξία, τη θηλυκότητα και τη δημιουργικότητα. Έχει καταπραϋντική, ηρεμιστική επίδραση σε ένα θεατή.
Ροζ: σχετίζεται με την αγάπη, τη γλυκύτητα, θηλυκότητα, και τα μωρά. Το πιο κοριτσίστικο χρώμα.
Μαύρο: σχετίζεται με αποκλειστικότητα, το κακό, το μυστήριο, τη δύναμη, το κύρος, τη θλίψη, και τυπικότητα. Παραδοσιακά το μαύρο κείμενο σε λευκό φόντο είναι ο πιο ευανάγνωστος συνδυασμός χρωμάτων.
Λευκό: σχετίζεται με την καθαρότητα, την καθαριότητα, το νεωτερισμό, στειρότητα, την απλότητα, την ειλικρίνεια, την αθωότητα, την παρθενία, την καλοσύνη.
Καφέ: σχετίζεται με τη φύση, ξύλο, δέρμα, και ταπεινότητα. Εξισορροπεί τα ισχυρότερα χρώματα, και είναι καλό για χρώματα φόντου.
Γκρι: Συνδέεται με την ουδετερότητα και την πρακτικότητα. Όταν χρησιμοποιείται ως φόντο εντείνει άλλα χρώματα.

Χρησιμοποιήστε τα κουμπιά κατάλληλα

Ανάλογα με τον τύπο του διαφημιστικού banner, τα κουμπιά αυξάνουν τα κλικ. Εάν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε στη διαφήμισή σας, τοποθετήστε τα μετά το κείμενό σας, στην κάτω δεξιά πλευρά και προτιμήστε έντονες χρωματικές αντιθέσεις.

Χρησιμοποιήστε χρώματα που υποδηλώνουν προσφορά

Τολμήστε με έντονες αντιθέσεις σε γράμματα και φόντο. Προκαλέστε την αίσθηση ότι παρέχετε ειδική προσφορά, για μικρό χρονικό διάστημα.

Κάντε το φόντο να ξεζωρίζει

Βεβαιωθείτε ότι το banner σας έχει ένα σαφώς καθορισμένο πλαίσιο. Εάν το banner σας είναι λευκό, βάλτε ένα λεπτό γκρι περίγραμμα γύρω του. Αν δεν είναι άσπρο, μπορείτε χρησιμοποιήσετε π.χ. ένα αχνό μαύρο περίγραμμα.

Κάντε το κείμενό σας ευανάγνωστο

Χρησιμοποιήστε «καθαρά» γράμματα και βάλτε το κεντρικό μήνυμα σε λιγότερες από 4 γραμμές. Μην χρησιμοποιήσετε καλλιγραφικές και εξαιρετικά λεπτές γραμματοσειρές. Όχι όλα κεφαλαία στο κείμενο ή πολύ μικρά γράμματα.

Χρησιμοποιήστε κατάλληλες εικόνες και μόνο όταν το χρειάζεστε

Επιλέξτε σχετικές εικόνες, γραφικά ή φωτογραφίες που ενισχύουν το μήνυμά σας. Αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε φωτογραφίες ή εικόνες στις διαφημίσεις σας. Τα banner κειμένου με μήνυμα που… «σκοτώνει» και ωραία χρώματα και γραμματοσειρές, μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικά.

Εξετάστε τη χρήση κίνησης

Κινούμενες διαφημίσεις συνήθως έχουν καλύτερες επιδόσεις από στατικές διαφημίσεις. Χρησιμοποιήστε απλές κινήσεις που δεν διαρκούν περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα. Επίσης, το τελευταίο καρέ της κίνησης θα πρέπει να είναι η «πρόσκληση για δράση». Για ένα επιτυχημένο κινούμενο banner ζητήστε σχεδιασμό animated html banner.

4. Συνδέστε το κλικ με την κατάλληλη σελίδα προορισμού

Αν κάνετε κλικ σε ένα banner γιατί βλέπετε π.χ. ένα πουκάμισο που θέλετε να αγοράσετε, το κλικ θα πρέπει να σας οδηγήσει σε αυτό. Διαφορετικά οι χρήστες θα φύγουν από τη σελίδα χωρίς να κάτσουν να το ψάξουν. Αυτό μπορεί να απαιτεί λίγο περισσότερη δουλειά από την πλευρά σας, αλλά είναι απαραίτητο να προετοιμάζετε κατάλληλα τις σελίδες προορισμού (landing pages) των banner σας στην ιστοσελίδα σας.

5. Τέσταρε, διόρθωσε και δοκιμάστε ξανά!

Όλες αυτές οι συμβουλές είναι χρήσιμες, αλλά δεν είναι μια μαγική φόρμουλα. Μια δεύτερη δοκιμή είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να εξετάσουμε αν έχουμε επιλέξει το καλύτερο.
Με την πάροδο του χρόνου, θα διαπιστώσετε ότι οι διαφημίσεις σας θα γίνουν ισχυρότερες και πιο αποτελεσματικές. Απλά πρέπει να θυμάστε ότι ποτέ δεν σταματάμε να προσπαθούμε να βελτιώνουμε. Δεν έχει σημασία πόσο καλά είναι τα αποτελέσματά μας, μην ξεχνάτε ότι πάντα υπάρχουν και καλύτερα!