Επιλέγοντας τα κατάλληλα χρώματα για το web site σας

  • Από 
Επιλέγοντας τα κατάλληλα χρώματα για το web site σας

Όταν δημιουργείτε μια ιστοσελίδα, η επιλογή των χρωμάτων είναι ένα από τα πιο δύσκολα καθήκοντα που προκύπτουν, παρά την προφανή ευκολία. 

Η επιλογή της κατάλληλης χρωματικής παλέτας είναι σημαντική για να μεταφέρετε αποτελεσματικά το μήνυμά σας, και να αποτυπωθεί τo brand σας στους καταναλωτές.

Πώς όμως μπορείτε να επιλέξετε τα σωστά χρώματα;

Οι ερευνητές συμφωνούν ότι τα χρώματα επηρεάζουν σημαντικά τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ο συνδυασμός χρωμάτων που χρησιμοποιείτε για το web site σας μπορεί να δελεάσει τον επισκέπτη να κάνει μια αγορά ή να ζητήσει τις υπηρεσίες σας ή αντίθετα να εγκαταλείψει το site σας μετά τα πρώτα λίγα δευτερόλεπτα. Ακόμα κι αν δεν το γνωρίζουν, οι επισκέπτες σας επηρεάζονται σημαντικά στην απόφασή τους να περιηγηθούν στο site σας ή να το αγνοήσουν, λόγω της κακής επιλογής των χρωμάτων και άλλων οπτικών στοιχείων που το απαρτίζουν.
Ανεξάρτητα όμως από το πεδίο της δραστηριότητάς σας, σας παρουσιάζουμε σαν κατασκευαστές ιστοσελίδων μερικές συμβουλές που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας για κάθε δικτυακό τόπο:

1. Χρησιμοποιήστε μία φυσική χρωματική παλέτα.
2. Δημιουργήστε ισχυρή αντίθεση μεταξύ του φόντου της σελίδας σας και του κειμένου.
3. Επιλέξτε έναν μέσο όρο 3 διαφορετικών χρωμάτων και χρησιμοποιήστε τα με συνέπεια σε ολόκληρη την ιστοσελίδα σας.
4. Βεβαιωθείτε ότι έχετε λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες των ατόμων με προβλήματα όρασης.

Ηλικιωμένοι και νέοι

Οι άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών έχουν διαφορετικές αντιδράσεις στα χρώματα. Οι άνθρωποι μιας ορισμένης ηλικίας, προτιμούν ιστοσελίδες με πιο σκούρα - ως εκ τούτου πιο ξεκούραστα στο μάτι, χρώματα. Οι νέοι, από την άλλη πλευρά, εκτιμούν τα πιο ζωντανά και φωτεινότερα χρώματα. Κάντε τη διάκριση μεταξύ ώριμου και νεανικού κοινού, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα χρώματα για κάθε κατηγορία.

Άνδρες και γυναίκες

Οι χρωματικές προτιμήσεις διαφέρουν ανάλογα με το φύλλο των ανθρώπων. Έτσι, οι άνδρες τείνουν να προτιμούν το μπλε και το πορτοκαλί σε σχέση με το κόκκινο και το κίτρινο, ενώ οι γυναίκες προτιμούν το κόκκινο και το κίτρινο σε σχέση με το μπλε και το πορτοκαλί. Επίσης, να θυμάστε ότι έχει αποδειχθεί ότι οι γυναίκες είναι σε θέση να αντιληφθούν πολύ περισσότερα χρώματα από τους άνδρες, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο ότι θα πρέπει να έχετε προκαταλήψεις του τύπου αν απευθύνεστε σε γυναίκες, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτόματα το ροζ.

Έθνη και Χρώματα

Εάν η ιστοσελίδα σας απευθύνεται σε ένα ακροατήριο μεγαλύτερο από τη χώρα προέλευσής σας ή προορίζεται να προσελκύσει πελάτες από μια συγκεκριμένη χώρα, θα πρέπει να επενδύσετε κάποιο χρόνο στην έρευνα των ειδικών σημασιών των χρωμάτων. Για παράδειγμα, ενώ το λευκό είναι σύμβολο της αγνότητας στους δυτικούς πολιτισμούς, σημαίνει κακοτυχία και δυστυχία στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Ινδία. Ενώ στην Ιαπωνία το ροζ εκτιμάται ιδιαίτερα, είναι παρακινδυνευμένο να το χρησιμοποιήσετε στην Ινδία και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου θεωρείται ως «μη-ανδροπρεπές» χρώμα.

Συμπέρασμα

Ανεξάρτητα από το σκοπό της ιστοσελίδας σας, είτε πρόκειται για την πώληση ή όχι, η χρωματική επιλογή είναι υψίστης σημασίας. Το παιχνίδι με τα χρώματα μπορεί να αποδειχθεί πραγματικά διασκεδαστικό, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε χρωματική ομάδα μπορεί να υπονοεί και κάτι άλλο όπως λόγου χάρη ένα συναίσθημα ή ένα κοινωνικό μήνυμα. Γι αυτό επιλέξτε με προσοχή.

Πηγή άρθρου: https://www.aboutnet.gr/blog/2521-epilegontas-katallila-xromata-gia-to-web-site-sas